ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Ο όμιλος “ΜΑΝΤΑΣ” με βάση το ειδικό πρωτόκολλο υγειονομικού περιεχομένου όσον αφορά τον covid-19 , έχει λάβει τα εξής μέτρα πρόληψης ανα τμήμα :
1. ΡΕΣΕΨΙΟΝ
• Παροχή αντισηπτικού για χρήση των πελατών.
• Αναρτημένες οδηγίες προφύλαξης από τον covid- 19.
• Οι υπάλληλοι υποδοχής τηρούν τα βασικά μέτρα αποφυγής του covid-19 και θερμομετριούνται πριν και μετά την εργασία τους.
• Παροχή ειδικού εξοπλισμού (medical kit ) αποκλειστικά για περίπτωση εμφάνισης ύποπτου κρούσματος, με όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας. ( γάντια, μάσκες, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντιλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.)
• Γίνετε απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
• Έχει γίνει τοποθέτηση πολυκαρβουνικού υλικού (plexiglass)
• Τηρείται η αποφυγή συνωστισμού κατά το check in και check out, καθώς έχει τοποθετηθεί επιδαπέδια σήμανση. (ανα 2 μ. )
• Έχει γίνει διεύρυνση της διάρκειας check in και check out μεταξύ των διαμονών, προκειμένου να καθαρίζεται και να απολυμαίνεται το δωμάτιο επιμελώς. (check out μέχρι τις 11:00 πμ και check in από τις 15:00 μμ )
• Τηρείται η απαγόρευση εισόδου στα δωμάτια σε μη διαμένοντες.
• Τηρείται θερμομέτρηση των πελατών κατά την άφιξη, καθώς και κατά την διάρκεια της ημέρας εφόσον ο πελάτης γυρίζει μετά από ώρα στο κατάλυμα.
• Το προσωπικό υποδοχής είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα απαραίτητα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
• Ο υπάλληλος υποδοχής οφείλει να ρωτήσει τον πελάτη αν επιθυμεί να εισέλθει η καμαριέρα στο δωμάτιο για αλλαγή κλινοσκεπασμάτων και λευκών ειδών, καθώς και την συχνότητα.
• Το προσωπικό υποδοχής απολυμάνει τα κλειδιά των πελατών (key cards) με τον επαγγελματικό αποστειρωτή UV.
2. ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – HOUSEKEEPING
• Τηρείται το πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1γ/Γ.Π/οικ 19954/20.03.2020 εγκύκλιο του υπουργείου υγείας << Μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης σε χώρους και επιφάνειες κατά την εξέλιξη της πανδημίας του SARS-Cov-2.>>
• Έχουν παρθεί μέτρα για την καθαριότητα σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, σύμφωνα με τις αντίστοιχες οδηγίες του ΕΟΔΥ.
• Η διεύθυνση έχει ορίσει τα αντικείμενα << υψηλού κινδύνου >> όπως χερούλια, κουμπιά ανελκυστήρα , κοντρόλ, κ.α. που η καθαριότητα γίνετε πιο σχολαστικά.
• Το προσωπικό καθαριότητας είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα απαραίτητα Μέσα ατομικής προστασίας.
• Η διεύθυνση έχει απαγορεύσει το κάπνισμα καθώς και την κατανάλωση εδέσματος και ποτού κατά την ώρα της εργασίας.
• Οι καμαριέρες εισέρχονται στο δωμάτιο για καθαριότητα ή αλλαγή κλινοσκεπασμάτων, έπειτα από συναίνεση του πελάτη σε συμφωνία με την υποδοχή.
• Οι καμαριέρες έχουν ενημερωθεί για την πολιτική της επιχείρησης όσον αφορά την σχολαστική καθαριότητα του δωματίου με ατμοκαθαριστή καθώς η τελευταία έχει επισημάνει τις υψηλού κινδύνου επιφάνειες και πως γίνετε η χρήση του ατμοκαθαριστή.
• Η διαλογή των ακάθαρτων λινών γίνετε με την χρήση Μ.Α.Π. και μεταφέρονται σε κλειστές σακούλες.
• Το πλύσιμο των υφασμάτων, κλινοσκεπασμάτων και πετσετών γίνετε με θερμοκρασία ≥70 C.
3.ΕΣΤΙΑΣΗ
• Γίνετε τήρηση HACCP.
• Όλες οι παραλαβές εμπορευμάτων γίνετε με την τήρηση Μ.Α.Π.
• Το προσωπικό του τμήματος της εστίασης έχει ενημερωθεί για τα μέτρα προφύλαξης από τον covid-19 από την διεύθυνση.
• Η διεύθυνση απαγορεύει ρητά την είσοδο στον χώρο της κουζίνας στους μη έχοντες εργασία και έχει αναρτήσει σχετική σήμανση. Σε περίπτωση που η είσοδος του επισκέπτη είναι αναπόφευκτη, η επιχείρηση παρέχει στον ίδιο Μ.Α.Π. που βρίσκονται στις εισόδους της κουζίνας.
• Το εστιατόριο λειτουργεί για πρωινό και δείπνο σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και η επιχείρηση έχει αναρτήσει σχετικές οδηγίες στον χώρο.
• Το προσωπικό εστίασης έχει εκπαιδευτεί και έχει ενημερωθεί για τα μέτρα προφύλαξης από τον covid-19 και ευγενικά παροτρύνει τους πελάτες να συμμορφωθούν με τους κανόνες σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο.
• Η επιχείρηση κατάργησε τα λινά εστιατορίου και τα αντικατέστησε με τραπεζομάντιλα μιας χρήσης.
• Για την αποφυγή συνωστισμού η επιχείρηση τοποθέτησε επιδαπέδια σήμανση και διαμόρφωσε τον χώρο ώστε τα τραπέζια μεταξύ τους να έχουν την απαραίτητη με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο απόσταση.
• Πλέον το σερβίρισμα στον μπουφέ γίνετε αυστηρά από το προσωπικό εστίασης και όχι από τον πελάτη.
• Η επιχείρηση παρέχει απολυμαντικό μέσο χεριών για χρήση από τους πελάτες κατά την είσοδό τους.
• Κατά την κατανάλωση ποτών στο μπάρ / lobby του ξενοδοχείου η επιχείρηση παρέχει συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
• Η επιχείρηση δεν διαθέτει υπηρεσία room service.
ΓΕΝΙΚΑ
1. Η επιχείρηση παρέχει επαρκή Μ.Α.Π για το προσωπικό όλων των τμημάτων.
2. Η επιχείρηση κρατάει Βιβλίο συμβάντων – covid 19 το οποίο περιλαμβάνει την καταγραφή περιστατικών που συνδέονται με την πρόληψη ή αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος.
3. Ο συντονιστής και ο υπεύθυνος Μαντάς Χρήστος έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών καταλυμάτων.
4. Η επιχείρηση έχει σήμα πιστοποίησης Health First.
5. Η επιχείρηση παρέχει αναλυτικές έντυπες οδηγίες στο προσωπικό και το τελευταίο υπογράφει υπεύθυνη δήλωση ότι ενημερώθηκε όσον αφορά: Α) Πηγές και τρόπους μετάδοσης του ιού. Β) Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμόδιων του καταλύματος και των ίδιων των πελατών. Γ) Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών. Δ) Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωση ασθένειας από το προσωπικό. Ε) Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας. Ζ) Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του covid-19.
6. Η διεύθυνση έχει ορίσει υπεύθυνους για την τήρηση των πρωτοκόλλων για κάθε επιμέρους τμήμα του καταλύματος.
7. Η επιχείρηση συνεργάζεται με γιατρό Κων/νο Κοντόπουλο ο οποίος ενεργεί βάσει οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του covid-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στην λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα.
8. Η επιχείρηση αποθηκεύει τα προσωπικά στοιχεία των πελατών στο ξενοδοχειακό πρόγραμμα filoxenia. Τα στοιχεία που συλλέγει η επιχείρηση είναι ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης, ημερομηνία αναχώρησης, τηλέφωνο. Τα στοιχεία αυτά δίνατε να δοθούν στην αρμόδια υγειονομικού χαρακτήρα υπηρεσία που τυχόν τα ζητήσει στην περίπτωση εμφάνισης ύποπτου κρούσματος.
9. Η επιχείρηση σέβεται τον Γενικό κανονισμό περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και για τον λόγο αυτό παρέχει στους πελάτες έντυπα συναίνεσης συλλογής και τυχόν κοινοποίησης των στοιχείων τους.
10. Η επιχείρηση κοινοποιεί στους πελάτες έπειτα από αίτησή τους τα μέτρα που έχει λάβει για την πρόληψη και αντιμετώπιση του covid-19 σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
11. Έχει γίνει κατάλληλη διάταξη επίπλων στους κοινόχρηστους χώρους με βάση τον κανονισμό για τις ασφαλείς αποστάσεις.
12. Το check in και το check out έχουν μεταβληθεί. Η άφιξη γίνετε από τις 15:00 μμ και η αναχώρηση μέχρι τις 11:00 πμ
13. Έχει απαγορευτεί η είσοδο στα δωμάτια σε μη διαμένοντες.
14. Η επιχείρηση έχει επιλέξει την πολιτική σχολαστικού καθαρισμού- απολύμανσης με ατμοκαθαριστή.
15. Η επιχείρηση έχει απαγορεύσει την κατανάλωση ποτού και φαγητού κατά την ώρα της εργασίας.
16. Στην επιχείρηση τηρείται HACCP.
17. Η επιχείρηση έχει τοποθετήσει αντισηπτικό διάλυμα για χρήση των πελατών στους κοινόχρηστους χώρους. ( Ανελκυστήρα, μπάρ, εστιατόριο, ρεσεψιόν, σαλόνι. )
18. Η επιχείρηση έχει εγκαταστήσει sneeze guards στο εστιατόριο.
19. Η επιχείρηση έχει διαμορφώσει το πρωινό σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο. Τα περισσότερα εδέσματα είναι πλέον τυποποιημένα για λόγους πρόληψης μετάδοσης του ιού κατά το σερβίρισμα. Για τυχόν εδέσματα και ροφήματα που δεν δύναται να τυποποιηθούν, το σερβίρισμα θα γίνετε αυστηρά από τον υπάλληλο του τμήματος αυτού.
20. Σε περίπτωση που κάποιο μέλλος του προσωπικού εμφανίσει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, μένει στο σπίτι και επιστρέφει στον χώρο εργασίας αν και εφόσον η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική. Ο εργαζόμενος ενημερώνει τον υπεύθυνο για την εφαρμογή του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος.
Ως συντονιστής/στρια για την επίβλεψη της εφαρμογής του σχεδίου δράσης ορίζεται ο/η Μαντάς Χρήστος
Ως υπεύθυνος για την διαχείριση κρούσματος ορίζεται ο Μαντάς Χρήστος
Οι υπεύθυνοι ανά τμήμα καταλύματος είναι οι εξής :
Α. Εστιατόριο:
Β. Ρεσεψιόν :
Γ. Καθαριότητα – Housekeeping: